Saturday, March 28, 2009

..::lOnelineSs::..

"the most terrible poverty is loneliness, and the feeling of being unloved"

mother teresa of calcutta quotes



.....kebosanan melanda dri...hari minggu yg kosong..hanya ditemani laptop + segunung coklat bermcm2 spesies(=GEMOK!!!) + tilam KIZ yg xbape nk empuk + serta cuaca sejuk dingin di luar...zZzzZzzZZ~~

..::nota buat si TERUNA::..

*rahsia si DARA*

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.



2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.




3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).




4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.




5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!




6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.




7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.




8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.




9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.




10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.




11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.




12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.




13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.




14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.




15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat





16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.




17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!




18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.




19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.




20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pe! rtama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.




21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!




22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.




23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.




24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.




25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.




26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..




27. Senjata wanita adalah airmata!!




28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.




29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...




30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.








*selamat mencuba..
xsush pn kn..kn..kn..kn..

Friday, March 27, 2009

..::new template::..

hate it @ love it?!
*cam serabut plak aku tgk

Thursday, March 26, 2009

..::taGged by rOs::..

1.do u think u'r hot?

* of cOz!! haha..am i?!

2.upload a favourite picture of you:



3.[Photo] give three reason why you like this picture?

* suka sbb sumer family members ada...complete!!! 24 all 2gether...slalu mereka2 bertaburan di rumh mertua msing2...
* last family pic kak zila still single kot..huhu..pasni rayer2 tggl aku jer keseorgan..nak kawen jgak..waa~~
* sy suka sbb sy suka lar ;D

4.when was the last time you eat pizza?

* aiYooO..ingt plak aku..urmm..last month kot, dgn my kak long+da triplets+caca+curin...besh sbb akk blanjer..huhu~~

5.the last song you listen?

* terlanjur cinta by rossa n pasha ungu..(aku terlanjur cinta kepadamu, dan tlah kuberikan seluruh hatiku, tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku...cedey2..)

6.what are you doing now besides this?

* lying on bed..listen 2 lelagu..msg2 wth my MuCuk(miss him a LoT!!)

7.what name you prefer besides yours?

* catherine zeta jones..hahaha...i love my name sjak azali ni..nor hazwani timan~

8.people to tag:

1. ika muztaba

2. jannah

3. milla

4. kapan

5. izan

9.who is num one?

* my coursemate in UkAYem..with blue eyes n red pencil..(biolOgist RockXx!!)..

10.num three is having relationship with?

* a chubby2 guy with attitude like croMok but hati like TomOk..hahaha~~

11.say something about num 5?

* my juNior in KIZ..very Da beCok2+cute2+sopan2 1..euwwW~~ haha...

12.who is number 2?

* coursemate @ num 1 fan of Dr. CHoOng..LepiDopTEra..LEpidOptera~~

13.what do u think about num 4?

* a blogger name KAPAN(mula2 dpt url blog kepunyaanyer agak takot nk usha..huhu)..act dont really know bout him..ajai @ jai sepit's fwend..aWWww nokS

..::TAG lagi::..

ths 1 i got from misS iZan yg MuCukk!!





Langkah-langkah menyempurnakan tag:


1) Go to your photos folder in your computer.


2) Go to the 6th folder of photos.


3) Go to the 6th picture in that folder


4) Put the picture on your blog and description of it.


5) Invite six friends to join the challenge.


6) Link them in your blog and let them know they have been challenged.



naseb baik xda muka sesapa yg terlibat dlm pic nie..seng sket nk story2..huhu~~

ths pic tyme berbuka poce 1 day b4 rayer aidilfitri yg lepas...last day poce r nie...buka poce rmai2 dgn all family members..serOnok2...mcm2 menu ada....nyuMm3..

*RINDUUUuuuu~~~

*nxt person 2 be tag:

1. cik naddysh

2. cik millZ

3. miSs iKa muZtaba

4. PeNny

5. cik Amyra

ckup lar nie..wat2 jgn xwat..hee~~

..::adele:chasing pavements::..

video

..::peNnY's bestiEs?!::..

SCANDAL?! OpPSs!!! heeee~~


terlebey sudey~~~

sgt2 special dedcated 4 penny..

*kantoi2 kamu berdua "sahabat"...

..::wednesday in march::..


*aiYooO..mangun sesgt lambat arinie..only ada 1 kelas jer arinie...2-4 pm..went 2 class wth MiLla da GoN2 Gurl + MY (yazid da HOT2 lec)..mamam lunch kat fav place..AZURA..cedap2..nYum3..heeee~~


*about 3pm class dh setel..abg baDd (da Sexy lec..OPSs!!) bg dismiss awl..OOoYYeAa!!
then g pusing2 bndar bangi nie cri kdai gunting rmbut..at last jmpe kat syek 7 kot tue..pnyer r nk mncari yg murah..huhu~~
sgt merimaskn + melemaskn rmbut pnjang2 ni...so just gv them a CUT..lamer giler akk tue menodai rmbut aku..nk ttdo ada gak (thanks mIlla yg sabar menanti)...after about 1 hour gak kot baru ciap..huh! n it cost me rm13..huhu~~ klu kat kg bru rm5 jer..aishh...



*smpai2 blik trus me'landing'kan dri ats katil..sgt lena+xingt dunia..thanks 2 'abg nasi lemak' 4 da call..klu x 4sure x mangun..then mandi manda+solat2..g Extra class plak..ntah aper lec bebel2 kat depan(wat2 phm jer..sgt2 menci math!! )

~lecturer yg mengembalikn nostalgia papan hitam~

*finish class ada agenda beshh...g mamam satay kajang dgn MillA da GOn2 Gurl n puAn Johana joHari Jolinas (OpSs!! sory joe tmbah sket imbuhan2 kat dpn n blakang tue)..
mamam2 smpai skit pewOt..huhu..bertmbah cedap sbb Joe belanjer..yIpPie!!!

*now tgh melayan lagu smbil menconteng2 kat cni..




*hari yg agak meneyeronokkn tp not really in a good mood...urmm....

*dear miLla; i'm very heppY 4 u..hoPe akn menJD....hehe~~
...kamu sgt hePpy n xjejak BuMI!!!!...
*dear jOe: thanks 4 da satay..lain kali bley blanjer lg erk..wee~~

*dear pkah; sory xrespon kat kamu..nnty sy ok sy skype kamu k :( :(

Wednesday, March 25, 2009

..::keserabutan::..

tyme: 3:59am..
venue: lying on ma bed..

*can't get my sleep..


*so many things pop up in my mind...

ARGHhhh!! STOP!!! i need rest...

i'm stress out....

*i miss my fwends..my REAL fwends..pkah..syika..milla..need u badly..wanna hug u :( :(

*if i could just hang myself....huh!!

*i want home!!!

*it just "HEY!!!WHY ME?!"

..::cInDereLla::..

"Do you love me because I am beautiful,

or am I beautiful because you love me?"

~Cinderella~

A fairy tale classic folk tale myth told throughout time in almostevery culture and language

Tuesday, March 24, 2009

..::UikSs..kecelaruan gender::..

sedang berdiskusi di YM..tba2..

bliss_inc: ko nk tgk gmbar aku ayu?
winnietieman: nk3
bliss_inc: ni gmbar aku paling ayu thn 2009...
winnietieman: hahaha.......(bantai gelak thp gaban)


~kecelaruan gender?!~
*ini adalah gambar suka suki semata2..
dia adalah lelaki sejati...hee~~
*huhuhu~~
ajai yg sengal @ lebey dikenali sbg jai sepit..hikhik..
dh mcm nyah aku tgk ko dlm gmbar ni...haha~~~~

..::liar::..

Signs of Cheating Men


1. You get that gut feeling that tells you he's cheating on you. Things just aren't adding up. You all of sudden feel the need to go through his belongings almost expecting to find something.


2. When you question your man he gets very defensive. He might even get mad at you to throw you off. He is hoping that you will put your thoughts of infidelity to rest if you are afraid to ask about it.


3. His stories aren't making sense. This is because he will make up a story at that time and for the moment not realizing that the date or times don't add up. He will sometimes forget what he told 3 days ago. So make a mental note and ask again casually in 3 days. Work will seem to pop up a lot to cover time lapses. This is classic. I was the hardest working man when I was cheating!


4. You are feeling that dis-connected feeling within your relationship. Remember that see-saw back in the school yard. When one side went up, you know where the other side was. This is usually the same when your mate is having an affair. Many times there is a deeper problem in the relationship that would need to be fixed anyhow if you are to truly be happy. Although you are not to blame for someone stepping out on a relationship, infidelity is usually a symptom of a deeper problem.


5. You discover e-mail accounts that you didn’t know existed. He will refuse to give you access to his email account. He's not stupid! Is he?


6. He doesn't invite you around his friends, company events, and other social activities. Is he cheating at work? It can be worse than a nightclub. There will probably be less of a chance that he is cheating at a night club.


7. Unusual mood swings. These are one of many signs of cheating men that is caused by the internal conflict and struggle that you man is going through during his time of infidelity.


8. The sex frequency has changed!


The truth is what you want, but to get it you will have to become pro-active. You can't just sit back and expect it to come to light. The deceit may have been going on for quite sometime, and may continue if you don't take that first step.


Also, please remember that a man's phone is his life-line. He will have to use it to communicate with his lover. If you remember one, remember this as one of the KEY signs of cheating men.


*i just copy n paste ths article..

..enjoy it..

..::him::..


~i miss you~

Monday, March 23, 2009

..::kiut mIut::..


award by cik Milla GoN2..heee~~
*nad..sy tlah ditag 2 kali...
tp kmalasn menjwb sokln2..
amik award jer dlu erk..
nnty kerajinan sy jwb..(ngelat sket)
WEEeeee~~~

Sunday, March 22, 2009

..::tag::..


sy telah di tag..
10 things about me..
aper erkKk..

1. sgt suka mkn (sjak msuk ukm berat aku dh bertambh 10kg) ARGghhh!!!
2. suka tido jgak..hee~~
3. torek...(ni eryn yg tulis) HUARrrghhh... *ni keturunan r weyh..sadis2~~
4. nyanyok..(ni pn eryn gak yg tulis)... *ni pn kturunan gak...sadis lg...
5. sy ank bongsu yg dh ada 10 org ank buah..going 2 be 11 ths becoming may..n ada ank buah triplet.. (anak sndri jer blom ada..heee~~)
6. sy heart purple n black..

7. tiap2 mlm (almost lar) sy akn gayut ngomel2 di tepon selama 40 mint..huhu..
8. sy & si dia x b'msg2 cam cpl lain di siang hari...erKk..( jimat2)
9. sy cayunk banget kwn2 sy spt berikut: pikah, syika, gmah, eryn, zatie, teha, milla Da gon2 gurl..n sumer2 lar yg rse d kwn aku...
10. xtau r weyh nk tulis aper dh ni....aishh~~

*sy xmau tag saper2..
krn sush nk jwb soklan2 ni..
rela jwb SPM lg skali...
Weeee~~~~~~~~~~~~~

..::bOolat2::..

motor idaman malaya..hikhik..motor ni bnyk berjasa kat aku (not exactly mtor di atas lor, ni sape2 pnyer ntah) sbb bnyk peristiwa yg aku ingt klu tgk mtor ni..hahaha (xcter lg dh nk gelak)...my lovely beloved dad ada r mtor ni dolu2, zaman aku muda2 remaja kanak2 riang, kaler hijau gak lebey kurng cmnie..ingt lg 1st tyme mak nk blajar bwk mtor..dgn bantuan abg zaki as tnaga pengajar yg xbape nk layak tue..mak pn blajar r naik mtor..aku jd r penonton setia dok kat tgga dapur tue..mula2 strt mtor..ok pas with flying colours..pastue dh ready nk jln nie..mak pn msuk lar 1st clutch (cmnie ker nk eja).... lalu.... VVRRrrOOoommmm....hahaha..KKkeEeBbaBBbOoommm..aduyaiIi..sepohon pokok jambu batu @ guava telah menjd mangsa mak...hbs!! bkn mak yg hbs tp pokok tue yg jhanam..tp mak x tergolek r n dgn coolnyer meneruskn perjalanan...huhu..padahal dh melayang2 bwk mtor tue...hahaha~~
sekarang mak dh hebat bwk motor (mama rempit)..tp hanya dgn kelajuan 40km/j...hahaha...cm nk tumbng jer mtor tue klu mak bwak sbb slow sgt..kura2 pn bley jgn beriringan klu mak bwk motor..huhu..tp xper mak biar lambat asl selamat..hee~~
aku pn 1st tyme blajar bwk mtor gne mtor ni jgak..abah xbg blajar coz tyme tue baru darjh 4..tp nakal kn aku ni..ada plak kak yati yg sudi ajar plak..tyme tue abah g ngeteh (dok kat warung smbil chat2 + minum teh)..aku pn g r menuntut dgn kak yatie..pastue dh reti jd gian..bawak keliling2 kg..huhu..sedar2 dh agak lewat..balik2 jer abah ada dh kat laman rumah..aiYYaKKk!! hbs aku kne bebelan maut..........(tp aku dh reti bwak so abah pasrah jer r)..hee~~
xlamer pastue aku ada exam pertngahan thn kot kat sek...suatu hari aku nk g kedai sbb nk bli maggi jer (ngidam)..merempit r..lalu hilang kawalan n telah terhumban aku ke dalam rimbunan semak samun n cedera agak parah...huhu..bgn sendri weyh, berat plak mtor tue (aku yg kcik kot tyme tue)..padan muka aku..terpaksa r tunda exam..(kne marah + bantai gelak dgn abah n seisi rumah) injured n tgglkn parut gak r...sadisSs2..huh!

..::alphabeat:what is happening::..

video

..::yael naim:new soul::..

video

Saturday, March 21, 2009

..::water..air::..

wahhh!!! tensi2...arini kolej buzen ku ini xda air..dh r xda naik notis..tup2 jer xda air..aishh~~sadis btol..dolu2 xda plak kes xda2 air ni..dh terpaksa aku jd pelarian g merantau ke kolej rahim kajai mencari barang sebaldi..dua baldi..& berbaldi2 air...huhu...AIR!!WATER!!AIR!!WATER!!!AiyAKkk~~

..::parit::..

parit...parit..parit..parit yg aku mksdkn kat cni bkn longkang...tp parit yg slalu ada kat kg2 tue, yg bdak2 nakal suka berkubang tue..including aku skali r tue..air d kaler hitam klu tgk dr jauh..tp bila tgk dekat2 sbtolnyer kaler cam air teh pekat..memng best r klu berkubang dgn air yg sejuk n sgt menyegarkn...huhui..memng best jd ank kg, tiap2 hari dapt terjun parit..tyme zman kank2 riang dlu slalu sgt berkubng kat parit..xkira lar laki ke pem, aku n da geng main terjun jer...klu kat hot spot @ kwsan fav, lamer2 area tue jd makin dalam n luas..makin galak r kami2 berkubang..slalu ptg2 dlm pkol 5 lebey strt r terjun parit..siap bley aksi2 cm penerjun papan anjal lg tue..diving2..huhuhu...klu ada bg markah memng perfect 10 r..haha..bese aku bermandi manda smpai xingt dunia gak r..smpai r nnty ada suara yg bak halilintar memecah bumi pggil balik.. "juan!!!balik lar dh nk maghrib~~org dh nk azan kat surau tue~~cepat balik!!!" aku rse dialog yg sama jer tiap2 ari diguna..hikhik..klu x mak, assistant mak (kak zila) yg pggl balik punctual plak tue..tepat 6.30pm..seronok weyh..rse cam nk balik kg jer skung...huhu~~

..::rambutan::..

nmpak gmbar rambutan ni..teringt tyme zaman knak2 riang dlu..huhu..kjadian ni abg zaki pnyer pasal (abg kandungku yg sengal & nakal)...di suatu petang kot mase tue..yang hening...huhu..d telah mengajak aku pnjat pokok rambutan..aku yg memng agak nakal n terjal pn aper lg..dgn penuh keterujaan trus mengatur langkah memnjat pokok rambutan yg sememangnyer tggi tue..sgt bangga & gumbira rsenyer bila berjaya smpai kat dahan n melabuhkn punggung...hehe..maka kami pn bemetik n melahap dgn rakusnyer rambutan2 di ats pokok tue..stelah kekenyangan..aiyaKKkk!! baru ku sedari aku xtau nk trun..wawawawa...setelah berPK2..lalu aku memanggil mem ku..nak nanges dh dok ats pokok tue lamer2 xley nk trun..abg zaki sebok surh aku terjun jer..brani plak aku nk terjun..aishh~~ mak pn dtglah smbil memberi ceramah free yg agak pnjang..huhu...stelah agak penat membazir beberapa baldi air liur, last2 mak angkut tgga..hikhik...n aku dapt turun dgn selmt n jayanyer...n dapat lg beberapa minit ceramah free~~

..::who?!::..

*him*=*mine*


...Lots of people want to ride with you in the limo, but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down...


...Being deeply loved by someone gives you strength, While loving someone deeply gives you courage...

..::MATK2009::..










...malam anugerah kolej(MATK) 2009 kolej ibu zain...17032009..DECTAR,UKM...BLACK & RED...YiPpiE!!
*sampai2 jer kat dectar
ABG IEJAN: wani, ko mimpi nabi MUHAMMAD ker dinner pakai jubah?!
WANI: wah!! abg iejan sentap!!hahaha....

..::21st bufday::..

yiPpie!! dah tua..huhu..
18032009;rabu....genap sudey sy 21 tahun...dh buley kawen ni..ahaks..sgt seronok sbb kengkawan nyanyikn bufday song kat dectar after annual dinner kolej..MATK2009..pastue balik kolej plak ada kek utk sy dr bro chang ee yg baik hati..smoga pertambahan umur ni bwk bnyk perubhn yg lebey baik untk sy..huhu..wat sumer kengkawan..thanks 4 da wish & everythng..sayang kamooO2 sumer..muacCckkss..









..::baru-baru::..



21:03:2009
sabtu:1246pm
arini nak memulakan blog baru..setelah blog lame ditinggalkn tanpa update berbulan2 lamenyer..huhu...n wat blog ni pn sbb nk kne submit as asgmnt sbjek teknologi & inovasi..so, nk xnk kne r jgak wat...aiyakkKkk!!!