Sunday, March 22, 2009

..::bOolat2::..

motor idaman malaya..hikhik..motor ni bnyk berjasa kat aku (not exactly mtor di atas lor, ni sape2 pnyer ntah) sbb bnyk peristiwa yg aku ingt klu tgk mtor ni..hahaha (xcter lg dh nk gelak)...my lovely beloved dad ada r mtor ni dolu2, zaman aku muda2 remaja kanak2 riang, kaler hijau gak lebey kurng cmnie..ingt lg 1st tyme mak nk blajar bwk mtor..dgn bantuan abg zaki as tnaga pengajar yg xbape nk layak tue..mak pn blajar r naik mtor..aku jd r penonton setia dok kat tgga dapur tue..mula2 strt mtor..ok pas with flying colours..pastue dh ready nk jln nie..mak pn msuk lar 1st clutch (cmnie ker nk eja).... lalu.... VVRRrrOOoommmm....hahaha..KKkeEeBbaBBbOoommm..aduyaiIi..sepohon pokok jambu batu @ guava telah menjd mangsa mak...hbs!! bkn mak yg hbs tp pokok tue yg jhanam..tp mak x tergolek r n dgn coolnyer meneruskn perjalanan...huhu..padahal dh melayang2 bwk mtor tue...hahaha~~
sekarang mak dh hebat bwk motor (mama rempit)..tp hanya dgn kelajuan 40km/j...hahaha...cm nk tumbng jer mtor tue klu mak bwak sbb slow sgt..kura2 pn bley jgn beriringan klu mak bwk motor..huhu..tp xper mak biar lambat asl selamat..hee~~
aku pn 1st tyme blajar bwk mtor gne mtor ni jgak..abah xbg blajar coz tyme tue baru darjh 4..tp nakal kn aku ni..ada plak kak yati yg sudi ajar plak..tyme tue abah g ngeteh (dok kat warung smbil chat2 + minum teh)..aku pn g r menuntut dgn kak yatie..pastue dh reti jd gian..bawak keliling2 kg..huhu..sedar2 dh agak lewat..balik2 jer abah ada dh kat laman rumah..aiYYaKKk!! hbs aku kne bebelan maut..........(tp aku dh reti bwak so abah pasrah jer r)..hee~~
xlamer pastue aku ada exam pertngahan thn kot kat sek...suatu hari aku nk g kedai sbb nk bli maggi jer (ngidam)..merempit r..lalu hilang kawalan n telah terhumban aku ke dalam rimbunan semak samun n cedera agak parah...huhu..bgn sendri weyh, berat plak mtor tue (aku yg kcik kot tyme tue)..padan muka aku..terpaksa r tunda exam..(kne marah + bantai gelak dgn abah n seisi rumah) injured n tgglkn parut gak r...sadisSs2..huh!

6 comments:

  1. 1st clutch?nope lah..its first geaf btw~
    ahahah postpone exam?not bad..hahaha

    ReplyDelete
  2. 'agak kichik' time itu.. statement yg agak sedap didengar.. hahahaha~

    ReplyDelete
  3. Ooo..gear eyh bkn clutch?!huhuhu~~
    maklumlar smpai skung lesen pn xda..
    lesen terbang jer..hee~~

    hey miloshh...
    sy kcik lar dolu2..
    hahahaha~~
    nape? xcayer ker..
    heeee~~~

    ReplyDelete
  4. " tp mak x tergolek r n dgn coolnyer meneruskn perjalanan...huhu..padahal dh melayang2 bwk mtor tue...hahaha~~ "

    kagum sehh dgn semangat mak kamo!

    uhuhuhuh

    ReplyDelete
  5. percubaan yg menarik disitu..ada ciri-ciri artistik dimana gear menjadi clutch..tidak menjadi masalah disitu...setiap motor de clutch...iaitu clutch plate..hahah...

    ReplyDelete
  6. huhuhu~~
    maklumlar aku ni lesen terbng jer ada...
    xper r..lain dr yg lain sket..
    hahaha~~~

    ReplyDelete